پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

بیوگرافی جیم کری

فیلم و سریال

بیوگرافی جیم کری

۵ بازديد

 

جیم کری یکی از نخبگان و نمادهای ورزش بوکس است که با استعداد، استقامت، و تلاش بی وقفه‌اش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوکسوران تاریخ شناخته شده است. او زاده شهر لویزویل، کنتاکی در 17 ژانویه 1942 بود و تاکنون به عنوان یکی از بهترین بوکسوران دهه‌های 1960 و 1970 به شهرت رسیده است.

جیم کری در بیابان هارلم، نزدیک شهر لویزویل، در محیطی محروم از آب و هوا و با تنش‌های اجتماعی و فقر بالا بزرگ شد. او در سنین کودکی و نوجوانی با مشکلات زیادی مواجه شد ولی با استعداد و اراده قوی خود، به بزرگترین بوکسور تاریخ تبدیل شد.
او به عنوان قهرمان بوکس المپیکی آمریکا در سال 1960 میلادی به شهرت جهانی رسید. این موفقیت اولین گام بزرگ او به سوی موفقیت‌های بیشتر بود. پس از برنده شدن در المپیک، وی به مسابقات حرفه‌ای بوکس پیوست و به زودی قهرمانی در وزن سنگین را به دست آورد.https://saziha.ir/%d9%85%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b9-%d9%85%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%82%db%8c/%d8%ac%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%b1%db%8c.html 

یکی از مهمترین مبارزات کری با علی بود که به عنوان یکی از بزرگترین مبارزات بوکس تاریخ شناخته می‌شود. این مبارزه، که به عنوان "مبارزه قرن" شناخته می‌شود، در سال 1971 برگزار شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. هر دو بوکسور به شدت برای قهرمانی و مرکزیت در جهان بوکس تن به تن دادند.

کری به موقعیت و جایگاهی در ورزش بوکس رسید که او را به عنوان یکی از معتبرترین و محترم‌ترین بوکسوران تاریخ معرفی کرد. وی به عنوان قهرمان سه باره وزن سنگین تاریخ ثبت شد و در کنار آن، او به عنوان یک انسانی با قدرت اراده و تلاش بی‌وقفه برای افزایش آگاهی درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز شناخته می‌شود.https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%DB%8C%D9%85_%DA%A9%D8%B1%DB%8C 

پس از بازنشستگی از مبارزات بوکس، جیم کری به فعالیت‌های خیریه و اجتماعی اختصاص داد و تلاش کرد تا به جامعه‌اش کمک کند. او یک شخصیت الهام‌بخش و تاثیرگذار در جوامع مختلف بود و به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران و نمادهای جهان بوکس به یاد می‌ماند. جیم کری در 3 ژوئن 2016 درگذشت، اما به عنوان یک افسانه و یک ایده‌آل برای نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.